zondag 15 juli 2007

Natuur neemt weer bezit van ze eigendom

Op stuk braakliggend terrein hier in de buurt waar een oude boerderij heeft gestaan neemt de natuur weer bezit van haar eigendom. Als je zo bij het hek kijkt denk je wat een rotzooi. Dat is de eerste indruk
Ik ben daar eens op expeditie gegaan met me camera Wat is de natuur dan mooi. Overal fladderen vlinders op .Bijen en hommels vliegen aan en af .Poeltjes ontstaan door de hevige regenval. Salamanders zie je weg schieten .Distels die ik nog nooit gezien heb .Een distel met daar boven weer een paarse bloem erop. Schittert is het daar .Uit het niets schieten planten uit de grond Ik weet niet of u het stripboek Asterix en het Romeinse lusthof “kent. Nou zo iets het. De druïde gooide een eikel in de grond en er kwam een eikenboom te voorschijn .Het zou jammer zijn als er weer gebouwd werd .Ik denk als een nog een jaar braak licht dat er meer planten komen en dat daar een stukje prachtige natuur te voorschijn komt Er staan vast ook beschermde planten tussen .Ik ben nog niet zon echte planten kenner dat ik zeg dat is die en die plant. Ik ben meer een kruidenkenner Gelukkig via internet heb ik een aantal planten kunnen vinden. Zoals de knikkende distel, teunisbloem(gele bloemen ), reuzelberenklauw melkdistel. Als u nog andere planten ontdekt zo u me willen mailen
hazepad

Geen opmerkingen: