zondag 22 juli 2007

Heksen Kruiden


Ben ik een heks of ben ik een tovenaar
Ik had een boekje besteld over kruiden dacht ik .”Heksen kruiden de magische wereld of kruiden “ van Greet Buchner
Het gaat meer over wat de heksen(kruidenvrouwtjes) deden met de kruiden .
Er staat een uit gebreide beschrijving in van de kruiden .
Bilzekruid, Dolik(raaigras), Doornappel, Hennep, Kalmoes, Knoflook, Monnikskap, Selderij, Slaapbol, Scheerling, Wolfskers, Wolfsmelk, Vijfvingerkruid, Ijzerhard, Zwarte nachtschade, Zonnewedde

Er is een hoofdstuk gewijd aan Alruin .Het kruid dat soms zet de wortel in een mannetje .Die dan weer zorgde dat er allerlei ziekte werden overwonnen en de vrucht dient voor een beter liefdesleven
Ook wordt er een hoofdstuk gewijd aan de Heggerank een vervanger voor de Alruin die niet in onze streken tot bloei komt en de Heggerank wel
Verder een aantal hoofdstukken waar allerlei dranken en zalven voor geluk en andere die wij als moderne vergeten zijn en gelijk naar de dokter lopen . Maar ik zeg er bij probeer ze niet thuis als je niks van kruiden af weet .Een foutje is zo gemaakt en die kunnen naren gevolgen hebben .
Er is zelf een hoofdstuk gewijd aan Magische liefdeskruiden geweid

Ik begon dit verhaal met ik een heks of een tovenaar .Waarom ik mezelf afvroeg omdat bijna alle kruiden in me tuin staan of ik kan die plukken hier in de buurt

Geen opmerkingen: