vrijdag 27 juni 2008

De Weerribben

Ik heb een beetje vakantie.Een betaalde vakantie.Het zijn dagjes weg.Het is kijken hoe ander nationale parken zich presteren en natuurparken het doen.Voor een derde partij dat het misschien ook hier in het westen ook gedaan kan worden.En of de subsidie goed gebruikt wordt. Twee weken geleden was ik in de tuinen van Appeltern Gisteren was ik in het nationale park de weeribben.Je kunt dat park op drie manieren bekijken op de fiets, wandelen of per kano of fluisterboot.De eerste twee opties zijn voor mij niet haalbaar.Dus koos ik voor de kano optie.We zouden een tocht doen van 8 km.Het werden er 12.
Het is daar echt mooi Wat een rust.De eerst kilometer hadden we een school klas voor ons.Die gingen gelukkig een andere kant op We kwamen weer in rustig vaarwater.En dan merk je dat je niet meer in het jachtige westen zit. Sloten vol met waterlelies. Soms was het of in een mangrove bos terecht kwam.Bomen die uit het water groeide.Water chrysanten waar er gelijk hele velden van stonden tonden. Op de bodem een soort watersla zo noemde ik het.Scholen kleine visjes die aan de oppervlakte zwommen.En voor de prijs hoeft niet te laten . Wij hadden een kano gehuurd.Wat we moesten betalen was echt een lachertje.We hadden 6 koppen koffie en de huur van de kano en moesten betalen € 33.We waren met ze drieën Maar zonder foto’s kan ik niet laten zien hoe mooi het daar was.
Zie hier onder een foto impressie.

Geen opmerkingen: