woensdag 6 februari 2008

De eerste zaailingen

Deze week was het ook weer van dat “mooie” weer . Maar verveeld heb ik me niet .
Maandag kwam er een kweekkas voor op de vensterbank .Met turfpotjes .Volgens me huishoudster was ik zo blij als een kind .Tja, ik kan nog blij zijn met de kleine dingen .Dinsdags ben ik aan het planten gegaan .Priegel kleine zaadjes .En net als er een wil planten dan komt me kleine kat voorbij en geeft dan een kopje tegen me hand .Die dan weer twee meter opschuift. Het lijkt wel of dat het kleine kreng het er om doet .De baas plagen .
Maar er staat nu in me kweekkasjes: Koriander, tomaat, courgette, nagelkruid, Blauwe Jacobs kruid, Turkse peper en Heemst.
In het tweede bakje staat 4 soorten pepers en Thaise Basilicum
In het derde zaaibakje staan nog 2 soorten pepers
En in het vierde zaaibakje staan kruiden die ik heb mee genomen uit het Muiderslot: Salomonszegel, welriekende agrimone, zwarte kervel en heilige bloem .
Dus nu maar hopen dat alles omhoog komt .
Gelijk nadat ik bakjes voor het raam had gezet kwam het zonnetje erbij.Net of ze boven ook dachten we zullen Robert even helpen Wat warmte in de zaaikasjes blazen
Ik ga elke week een foto plaatsen van de bakjes

Geen opmerkingen: