zondag 8 juli 2007

Wat deed jij op 7 – 7 – 2007

Gisteren was het Live Earth Day De dag dat iedereen zich even bewust met de het milieu omgaat. Maar is dat genoeg Prachtig mooi . Die concerten ik heb van sommige artiesten genoten .Maar dat heb ik ook met Live Aid gedaan. Maar verandert er wat aan de wereld . Misschien gaan er paar mensen nadenken en kopen spaarlampen en zetten de thermostaat nachts uit. Of van de winter hem een graadje lager .Toen ik hier kwam te wonen heb ik alle lichtpunten in me huis de gloeilampen vervangen door spaarlampen In me werkkamer heb ik alleen avonds een tl lamp branden .Als ik niet in me woonkamer zit gaat het licht uit. De tv laat ik niet op stand-by staan .De enige fout die wel is dat me computer de hele dag aanstaat.Allen het beeldscherm gaat na 15 minuten automatisch uit .Dat is de grote verbruiker .Ik was als me wasmand vol zit .Ik heb geen afwasmachine .En ik hergebruik een hoop materialen .Alles wat in me voortuin komt van grofvuil weg . Van plantenbak tot plantenrek. Zelfs me tuinkasje heb ik gratis gekregen
Niet omdat ik het geld er niet voor heb maar het op gegeven moment een sport word

Maar die Live earht day is zo dubbel .Als je alle energie neemt die ze daar verbruiken met het licht, geluidinstallaties en verzenden met beelden kunnen ze een dorp een maand van gratis energie voorzien .Ook bij de Nederlandse regering we mogen geen gloeilampen meer gebruiken maar we moeten spaarlampen gaan gebruiken .Maar ze geven wel 4 vergunningen af om de meest vervuilende kolencentrales te laten bouwen Ik reed vanmiddag langs de hem weg als je ziet wat daar een uitstoot is aan CO2 .Dan schrik je .En de subsidies voor zonnepanelen werden afgeschaft. Zet alleen al op alle hoge flats in Nederland en je kunt een gedeelte van Nederland voorzien van Groene Stroom .De energie maffia heeft de touwtjes in handen NUOFF en FLESsent waar de gemeentes groot aandeel houders maar die willen ook centjes verdienen

Geen opmerkingen: