dinsdag 3 juli 2007

geschiedenis van me kruidentuin

In maart 2006 ben ik begonnen aan me kruiden tuin .De keukenkruiden had in bloembakken staan . Het werden het zoveel dat ik toch maar eens moest beginnen met een gedeelte van me voortuin moest op offeren om daar een bak in te maken .Dat was nog een hele klus .Een goede kruiden tuin heeft ook een goede afwatering nodig. Er werd eerst een meter zand ingeschept. Daarna kwam er 20 cm goede tuin aarde op. Die heb ik half jaar laten rusten . En via de nationale proeftuin kreeg kruidenplantjes aan geboden Nu heb ik ongeveer 50 soorten kruiden .

Zaterdag zijn er bij gekomen.
  • Smeerwortel
  • Gewone kervel .
  • Kervel Purper
  • Kaneel Basilicum
  • Peterselie
  • Peterselie krul
  • Snij selderij
  • Loopkamille
  • Lievevrouwebedstro


Geen opmerkingen: