woensdag 23 april 2008

Kruiden kweken in een pot

De laatste tijd wordt er aan me gevraagd:”Kan je kruiden ook kweken in een pot?”.Ik zelf kweek de eenjarige alleen maar in potten.Het neemt geen ruimte in me tuin. Het is sneller met knippen als je iets nodig heb.Het antwoordt is dus ja, je kunt kruiden in een pot kweken.
Hieronder heb ik lijstje gemaakt van de eenjarige die heel goed in een pot gaan.

• Anijs
• Basilicum Verschillende soorten
• Chinese Bieslook
• Bonenkruid
• Borage Geeft hel blauwe bloemen
• Kamille.
• Koriander
• Marjoraan

Voor meerjarige kruiden in een pot
• Bieslook
• Munt
• Lavendel
• Tijm
• Pepermunt
• Dragon
• Dropplant
• Salie
• Dille

Voor de beginnende tuinder is raadzaam om eerst met plantjes te beginnen.Bij een goed tuincentrum kun je voor een 1 euro per stuk de meeste plantjes kopen.Voor iets uitgebreidere plantjes kan je bij een kweker op de markt plantjes kopen. Ik ga zelf altijd even kijken op de biologische markt op de Noordemarkt in Amsterdam

Geen opmerkingen: