woensdag 24 oktober 2007

Druiden

Ik ben gek met kruiden .Door de kruiden ben ik ook me gaan interesseren voor de druïden Het waren de rechters, kruidendokters en troubadours van die tijd .Ze waren helemaal niet gewelddadig als ze sommige boeken worden beschreven .Nu zult u denken hoe kan dat nu rechter, kruidendokter en minstreel. Voor dat iemand druïde werd volgend ze een aantal jaren lange opleiding. Het eerste staduim was hij bard . Dat waren de minstreels en troubadours. In het volgende stadium was hij Ovaat. En hij wist alles over kruiden en genas de mensen. In het laatste staduim werd hij druïde Door dingen aan te horen kon hij analyseren en oplossingen geven voor problemen En zo sprak hij recht. Meestal in een cirkel .De zogenaamde boomcirkel of zoals bij Stonehegde .De zwaarste straf was dat iemand verbannen werd uit het dorp of samenleving. Wat we tegenwoordig ook doen door iemand in een gevangenis op te sluiten .Dan heb je ook geen burgerrechten meer .

Ik schrijf al jaren gedichten zoals een troubadour het doet. De mensen prijzen maar ook wel eens met een sarcastische ondertoon .Ik hou de mensen een spiegel voor. De tweede over een komst is dat ik van de kruiden een studie heb gemaakt .Welk kruid helpt bij welke aandoening .Nu ben ik geen arts dus zijn het erge kwalen ga eerst langs je huisdokter .Recht kan ik niet spreken maar er komen hier altijd wel mensen die me advies vragen .Ik heb ze gauw genoeg door als ze mij voor hun karretje willen spannen.
Ook heb ik zonder er van bewust te zijn een prieel gemaakt in me achtertuin zonder er bij na te denken heb ik de eerste paal geslagen waar de zon opkomt en de laatste waar de zon ondergaat .Ook heb zonder na te denken in acht delen verdeelt . De acht delen die een levenscyclus aangeven van een leven of een jaar En ik heb de stenen in een cirkel gelegd Als ik daar zit dan is ook net of de wereld een ander dimensie krijgt. Ik hoor dan alleen de vogels en het lijkt of al de andere geluiden worden geabsorbeerd

Geen opmerkingen: