zondag 30 september 2007

Zaanse Molendag

Gisteren (zaterdag) was het Zaanse molendag. Ik had Nora uitgenodigd om een tripje te maken naar de Jonge dirk, de schoolmeester en de prinsenhof . Dus niet naar de Zaanse schans .Gewoon de ander kant op Ook de onbekende Zaanse molens te laten zien .Het weer viel tegen .De hele dag regen . Maar ons humeur was goed. Met de auto naar de Schoolmeester. De papiermolen . Toen we auto kwamen kwam er een buschauffeur naar ons toe . Hoe hij naar de Zaanse Schans moest komen . Netje uitgelegd . Maar ik wou zeggen met de boot.Maar ja ik Noa aan en denk Nee laat ik me eens netjes gedragen .. Het is toch wel indrukwekkend dat vroeger de mensen in het half duister hun werk moesten doen .Want echt veel licht valt er in met dit weer in zo’n molen .Op naar de boot en toen naar de Jonge Dirk . De molen van Hessel de molenaar.. Vrijdag stond ons al op te wachten met koffie en koek .
Eigenlijk heet hij Henk maar omdat hij altijd vrijdags kwam heeft hij de bijnaam Vrijdag gekregen.De beste man heeft een humor dat wil je niet weten .En zoals hij het uitlegde aan Nora is hij de 2e timmerman .Altijd vrolijk en in voor een geintje .Hessel gaf Nora een persoonlijke rondleiding. Toen ze ook ging zitten ging haar rugzak open . En daar kwam weer een zak met koekjes uit. En brood, ook voor mijn persoon .Maar ik ben echt aan het lijnen en ik eet niet zo veel .
Ik wil er namelijk 10 kilo nog van af hebben .En ik ben gestopt met roken . Ik heb wel momenten dat echt snak naar een peuk .Vooral na het eten .Dus ik sloeg de heerlijke broodjes af.

Na ons verblijf bij Hessel gingen we nog even naar de Prinsenhof .Helaas wordt die gerenoveerd. Dus er was weinig te kijken . Maar we kregen wel een mooie en interessante uitleg over deze molen .Een van de laatste Pelmolens in Nederland. Ze hoopte volgende jaar . 0m deze tijd weer te draaien . Zeker dat ik dan even een bezoekje neem . Met de boot weer terug naar de Schoolmeester ..Ik heb eens wat ander foto’s bij gedaan dan de gebruikelijke molen foto’s
Als eens het veld in gaat van het voorjaar of van de zomer neem eens kijkje in de deze molens


Geen opmerkingen: