dinsdag 11 september 2007

Muiderslot

Gisteren was ik in tuinen van het Muiderslot. Ze kweken daar alleen oude en inheemse kruiden, planten en groente .Een paradijs voor zon herborist (kruidenkenner) als mijn persoon. Gewapend met zakjes en schaar gingen we erheen. Nu was het niet het mooiste weer .Dus ook niet veel bezoekers .Eigenlijk lekker rustig .Er waren wel twee vrijwilligers aanwezig .Maar die waren zo druk dat ze ons rustig ons gaan lieten gaan .We moesten af en toe op het kleinkind van me vriendin letten .Maar dat deden de vrijwilligers al. De kleine man in ze ridderuitrusting ging hun helpen .Niet dat u denkt dat ik daar aan zaad stelen was. Ik heb het netjes gevraagd en ook me visitekaartje afgegeven.Ik was daar op werkbezoek (knipoog).Ook de middeleeuwse groente tuin was heel mooi .Ik heb te weinig foto’s gemaakt Ik zou u een bezoek daar aan aanraden om daar eens in het voorjaar een kijkje te nemen Ook voor de kinderen is het interessant .

De volgende zaden zijn nu in mijn bezit:
  • Zwartmoes kervel
  • Honingklaver
  • Heilige bloem
  • Welriekende Agrimonie
  • Borage
  • Nagelkruid
  • Betonie
  • Heemst
  • Salomonszegel
  • Verfbrem
  • Blauwe knoop
  • Cypreswolfsmelk
  • Gele Lis

Geen opmerkingen: