zondag 9 september 2007

Bijna Herfst

Nog even het is herfst .Je kunt aan de natuur al zien .Ik zeg al tijd september. Spinnenmaand Me tuin zit vol met spinnen Dan verliezen de bomen hun vruchten en bladeren. Maar eerst krijg je verkleurlening van de bladeren . Dat vind ik het mooist van groen naar roodbruin en dan bruin .Verleden jaar heb ik een aantal foto’s gemaakt van de bomen in me dorp .Er zijn eigenlijk twee seizoenen dat de natuur op ze mooist is dat is de herfst en de lente .Dan is de natuur op ze mooist Het gevecht tegen Koning Winter. De oude Germanen danste om de Meiboon als het weer lente werd .Maar vierde ook feest in oktober als het oogsten achter de rug was. Bij de heksen (hexa) is 31 oktober viering van het nieuwe jaar Ook de Kelten hadden dat als Nieuwjaar .


Geen opmerkingen: