donderdag 17 juli 2008

Soorten beleid

Nu eens geen bericht over kruiden of planten ,of eigenlijk wel. Vandaag kreeg ik het soorten van het soortenbeleid van 2007 -2013 binnen . Na het lezen sloeg bij wel de schrik om het lijf .Hoeveel dieren, vlinders ,vissen ,vogels en planten er worden bedreigd met uitsterven alleen al in Noord-Holland . Ik hoor het WMF daar nooit over .Die zijn bezig de laatste panda dood te knuffelen.

Neem nu het gewone lepelblad .de oevers in de Zaanstreek stonden er vol van . De oevers waren wit gekleurd Nu is het een bedreigde planten soort. Hoe komt dat omdat we overal zoet water willen hebben. Zon lepelblad houd van een beetje brak water
Heemst houd van veen .De Zaanstreek is een groot veengebied maar alles wordt door riet bedreigd. Op het trilveen gebied staat nu riet. Langzaam komen er boompjes op. De boeren hebben geen zin meer om schapen op het veen te zetten want het is niet economisch meer haalbaar

De kerkuil en de steenuil worden verdreven door het Pleur Maar Neer gemeentebeleid. Om overal maar industrieterreinen te bouwen. De economische drijfveer van bepaalde gemeentes Het grootste voorbeeld staat in Wormerveer. Industrieterrein Noorderveld Aan de overkant ligt Industrieterrein Molletjesveer een verpauperd industrieterrein .Als dat was opgeknapt dan had het Noorderveld behouden gebleven. Een prachtig mooie weidegebied Een hof van eden voor kievieten en andere weidevogels.

Door het bebouwen van weide. Wordt de habitat van bepaalde vogels,planten en dieren bedreigd Als je met je spandoek staat dan ben je gelijk een milieuterrorist want dan schaad je de economie. De echte milieuterroisten zijn de projectontwikkelaar die met hun industrieterreinen en mooie villa's in gebieden met een mooi uitzicht. Of de planologen die weer een weg willen verbreden of door een groen gebeid een weg te plannen.

Soms denk ik weleens waar doe ik het voor. Ik ben vegetarisch ,ik koop biologische producten ,verbouw me eigen groente, gebruik groene stroom en ik heb een elektrische brommer of ik ga met OV .en soms carpool ik.
Als 30% van het Nederlandse volk het ook doet dan houden we meer groen over

Geen opmerkingen: