vrijdag 30 november 2007

CO2 uitstoot


Het is weer de tijd van gas en elektra afrekening . En geschrokken of viel het mee .Ik schrok van me elektra afrekening .Ik had meer verbruikt dan ik had verwacht .Ik vind dat we afgerekend moeten worden op onze CO2 uitstoot. Het CO2 geeft meer verontreinigd aan het milieu dan ander stoffen
Ik zelf gebruik niet zo veel aan CO2 omdat ik meestal reis met de trein of carpool. Binnen een straal van 20 km reis ik op de fiets .Daar buiten neem ik de trein of ik carpool Ik ben een van de gelukkige niet autobezitters. Ik moet er niet aan denken dat ik elke morgen in de file moet staan om op me werk te komen
Thuis heb ik ook een paar maatregelen getroffen door een elektronische thermostaat aan te brengen die me huis op 19° c te houden en nachts op 17° C te houden .Zulke strenge winters hebben we niet meer .Me licht in de huiskamer gaat om half 18.30 automatische aan en om 0.00 weer uit
Zelfs de krant hier wordt gedeeld met me buren en een vriend .Morgens komt de krant eerst bij de buren, als die hem uit hebben gooien ze bij mij in de bus en als weer uit heb gaat hij naar een vriend .Ook het abonnementsgeld wordt door 2e gedeeld .

Hier is een leuke link waar u kunt kijken hoeveel CO2 u uitstoot

Geen opmerkingen: