woensdag 20 juni 2007

komkommer

Het is komkommertijd. Niet dat er geen nieuws is maar me eerste komkommer heb ik kunnen plukken uit me kasje Eigenlijk is het de 2 maar omdat het van natte weer is deze helaas verrot .De kas is nu ook weer dicht .De temperatuur daalt te snel avonds. En het lijkt de laatste tijd wel of we de natte moesson hebben .En te veel water voor me peperplanten is ook niet goed .De komkommer is een eenjarige klimplant met reusachtige bladeren. Aan een stam kunnen tientallen vruchten groeien. De komkommer behoort tot de familie van de vruchtgroenten. De vorm van de komkommer verraadt trouwens de verwantschap met de augurk en de courgette. Naast de bekende groene komkommer bestaan er ook gele en witte komkommers. Ik heb een gele .

Gezondheid
Door de grote hoeveelheid water en het lage caloriegehalte wordt de komkommer beschouwd als een echte slankmaker.
Voedingswaarde per 100 g
  • Energie 26 kJ 6 kcal
  • Vezels 3,3 g
  • Koolhydraten 1 mg
  • Eiwitten 0,5 g
  • Vitamine C 5 mg

Geen opmerkingen: