donderdag 2 augustus 2007

Dagpauwoog



Ik had u al verteld dat me voortuin een officiële vlindertuin was. Ik kwam vandaag terug toen ik me hond uit had gelaten .Er zat een vlinder op me rode zonnehoed .ik deed heel zachtjes en vroeg aan de vlinder “Blijf even zitten dat leg ik vast voor het na geslacht”Ik rende naar binnen om me fototoestel te pakken .En hij zat er nog .Hij/ Zij vond het de nectar zo lekker dat ze er nog zat .Wat een geluk had ik Ik heb ook gelijk gemeld aan de vlinderstichting Hij schijnt bij mij niet in grote getalen voor te komen .Avonds zag ik nog een klein dagpauwoogje .Er komen ook steeds meer nuttige insecten in me voortuin voor zoals hommels ,wespen,zweefvliegen en lieveheerbeestjes
Uw kent de reclame van Heineken met lieveheersbeestje nou zo heb ik van de week gestaan met een buurvrouw. Er was er een op haar jas geland En we stonden echt van Kom maar Eindelijk hebben we op me brugmansia kunnen zetten.

Geen opmerkingen: