maandag 11 juni 2007

absint

Me voortuin wordt steeds mooier .Na de vele soorten mint .Staan er ook al een aantal verschillende soorten oregano in de laatste is hot en spice .Heerlijk in me pasta’s
Na lang zoeken heb ik nu ook absintalsem in me tuin .Ik heb van de drie planten er twee terug geknipt volgens de kweker worden het dan struiken
Me Marokkaanse buurman zei als je .winters thee moet van zetten samen met mint..Dan wordt je rustig .Het wordt ook gebruikt voor absint(de groene fee)Absint is een sterke drank op basis van anijs, absintalsem (Artemisia absinthium), venkel en een aantal aanvullende kruiden. Absint heeft meestal een groene of geelgroene tint, maar wordt soms als kleurloos distillaat gebotteld (blanke absint).
Absint wordt soms puur gedronken, maar gebruikelijk is om volgens een vast ritueel water en suiker toe te voegen. Een absintlepel met een suikerklontje wordt op het glas geplaatst. In een moderne variant van het absintritueel wordt het suikerklontje met absint geflambeerd. Vervolgens wordt ijskoud water over het suikerklontje gedruppeld en tenslotte wordt goed geroerd.(bron wikipedia)
Voor meer informatie over absint de groene fee

Geen opmerkingen: